בכל שנה נפגעים בישראל עשרות אלפי אנשים בתאונות דרכים.
מקום המדינה ועד היום מתו יותר אנשים בתאונות דרכים מאשר בכל מלחמות ישראל גם יחד.
הזכאות לפיצויים מוסדרת בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוא חוק הפלת"ד.
מטרתו העיקרית של החוק היא להבטיח את זכאותו של הנפגע מהתאונה לפיצויים, אך למרות שמדובר על חוק פשוט, לכאורה, הרי שישנן סוגיות משפטיות מורכבות ולפיכך ישנה חשיבות רבה שעורך הדין אשר מטפל בתביעת פיצויים בגין תאונת דרכים יהיה בקי בתחום וידע להתמודד בצורה מוצלחת עם הסוגיות המשפטיות אשר עשויות להתעורר ומשפיעות בצורה מהותית על סיכוייו של הנפגע לקבל פיצויים.
איך נוכל לעזור לך?
אנו נבחן את הרשומות הרפואיות ונפנה אותך לצורך השגת מסמכים נוספים להוכחת הנזקים
נספק הדרכה כיצד להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי ובפרט מול הוועדה הרפואית שתתכנס בעניינך
שכר הטרחה משולם באחוזים, על בסיס זכייה בתיק, ולאחר קבלת הפיצוי בפועל בלבד
איך עובד התהליך?
נבחן את נסיבות התאונה בכדי להבין מי חברת הביטוח שצריכה לשאת בנזק
נאסוף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ונברר את סוג הפגיעה ומהותה
נייצג אותך אל מול חברת הביטוח עד לקבלת פיצוי מקסימלי, ובאם יידרש נגיש תביעה נגד חברת הביטוח
נבחן את נסיבות התאונה בכדי להבין מי חברת הביטוח שצריכה לשאת בנזק
נאסוף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ונברר את סוג הפגיעה ומהותה
נייצג אותך אל מול חברת הביטוח עד לקבלת פיצוי מקסימלי, ובאם יידרש נגיש תביעה נגד חברת הביטוח
בחור בן 32, נפגע בתאונת דרכים בדרכו לעבודה, בשנת 2016 במנגנון "צליפת שוט". אנו ייצגנו את הנפגע למול הביטוח הלאומי שם נקבעה לו נכות צמיתה בשיעור 5% בגין הגבלת תנועות קלה בצוואר. בשנת 2019 ייצגנו את הלקוח בתביעה להחמרת מצב שם נקבעה לו נכות של 10%. לאחר מו"מ קצר פוצה הלקוח בפיצוי כולל של 102,000 ₪ מעבר לתגמולי המוסד לביטוח לאומי בסך 104,000 ₪.
בחור כבן 37, חד הורי, נפגע בתאונת דרכים בעבודה בשנת 2017 בברכו. אנו ייצגנו את הנפגע למול המוסד לביטוח לאומי, שם נקבעה נכות בשיעור של 5%. לאחר הגשת ערר- נקבעה ללקוח נכות בשיעור 10%. לאחר שהוגשה תביעה לבית המשפט, ייצגנו את הלקוח בתביעה להחמרת מצב ובה נקבעה לו נכות בשיעור 20%.
בחורה כבת 24 נפגעה בתאונת דרכים בדרכה לעבודה, נחבלה בצוואה ופנתה לטיפול פסיכולוגי. אנו ייצגנו את הנפגעת למול המוסד לביטוח לאומי שם נקבעה נכות צמיתה בשיעור 9.75%. לאחר ניהול מו"מ פוצתה הלקוחה בסך של 260,000 ₪ מעבר לתגמולי המוסד לביטוח לאומי בסך 164,000 ₪.
מדובר בלקוח שפנה למשרדנו לאחר שטופל משך חודשים רבים במשרד אחר ותיקו לא התקדם. מדובר היה על תאונת דרכים כאשר התובע נהג בשלילה אך לדבריו לא ידע על כך. אנו פעלנו להגשת תביעה, מינוי מומחים רפואיים מטעם בית המשפט וכן השגת מסמכים ממשרד הרישוי שלימדו כי התובע אכן לא היה מודע לעונש הפסילה.
הכתף מהווה את האיבר בעל טווח התנועה הרחב ביותר מכל המפרקים אשר בגוף האדם. החלק האחראי לקיום תקין של תנועת מפרק הכתף מכונה השרוול המסובב. מדובר במעטפת שרירים אשר מצמידים...
מה הקשר בין סרטן עור לפיצויים מביטוח לאומי?
מדוע ללוקים בסרטן העור במסגרת העבודה מגיעות זכויות מהביטוח הלאומי? האם הזכות מתממשת בכל סוגי סרטן העור? מהן הזכויות הכספיות והאחרות להן זכאים חולים בסרטן העור במסגרת...
זכויות נפגע עבודה
נפגע עבודה, זהו אדם אשר נגרם לו נזק בזמן העבודה ו/או עקב וכתוצאה מהעבודה. פגיעה בעבודה יכולה להתקיים בדמות תאונת עבודה, מחלת מקצוע, או מיקרוטראומה שגרמו לנזק בר הפיצוי.
תקופת ההתיישנות בדיני הנזיקין
בעולם המשפט, ישנו מושג המכונה “תקופת התיישנות”. כלומר מדובר בתקופה שלאחר שזו חולפת, לא ניתן יותר להגיש תביעה בשל הנזק, לצורך העניין, שנגרם לכם. כמו למשל בתחום המשפט...
נפילות בבתי חולים המהוות רשלנות רפואית
נפילה בבית, במדרגות, ברחוב וכדומה מהווה חוויה שמטבע הדברים אינה נעימה. אולם עם זאת, ישנם אנשים אשר בעבורם הנפילה, שחוו, שינתה את חייהם מן הקצה אל הקצה. יצוין, כי רוב...
לקיתם בתסמונת התעלה הקרפלית? בדקו זכאותכם לפיצויים!
האם אתם, העובדים עם הידיים, חשים כאבים, כגון, בשורש כף היד, זרמים, נימול או חלילה שיתוק המפריע, לכם, להרים חפצים ואולי אף להמשיך ולעבוד?
שאלות ותשובות בתחום
תאונת דרכים מוגדרת בחוק כ- ”מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה " יש לציין כי עפ”י הקבוע בחוק זכאים לפיצוי נהג ברכב, נוסעי הרכב והולכי רגל שנפגעו ע”י רכב ובתנאי שהתקיימו התנאים הקבועים בחוק.
באופן כללי, מדובר בשימוש ברכב מנועי לצורך תחבורתי (כלומר הגעה ממקום למקום) גם עליה לרכב, ירידה מהרכב, חניה, דחיפה ובלימה, וכן תיקון דרך (למשל, תיקון פנצ'ר) – כל אלה נחשבים לשימוש ברכב למטרת תחבורה.
הרכב המנועי המעורב בתאונה חייב לעמוד בהגדרת החוק. רוב רובם של כלי הרכב המוכרים לנו עונים להגדרה למעט כלי רכב חריגים כגון: כיסאות גלגלים חשמליים. בנוסף, בשנים האחרונות מתרחב השימוש ברכבים כגון : קורקינט חשמלי, אופניים חשמליים וקולנועית, לגביהם המצב המשפטי אינו ברור לחלוטין.
הכלל הבסיסי הוא שנהג הרכב או הנוסעים ברכב זכאים לפיצוי רק מהחברה שביטחה את הרכב בו הם נסעו בביטוח חובה. הולכי מרגל יתבעו את הביטוח של הרכב ממנו הם נפגעו וישנם מצבים מורכבים יותר בהם צריך להתייעץ עם עורך דין שבקי בסוגייה.
הנפגע זכאי לפיצוי הן בשל נזק ממוני (הפסדי שכר, הוצאות וכו) והן נזק בלתי ממוני (כאב וסבל).
סכום הפיצוי שזכאי הנפגע תלוי בחומרת הפגיעה ובנתוניו האישיים של הנפגע.
• חומרת הפגיעה נמדדת ב”אחוזי נכות” בהתאם למנגנונים הקבועים בחוק.
• הפיצויים נקבעים לפי אחוזי הנכות של המבוטח יחד עם נתוניו האישיים כגון גיל, השכלה, שכר חודשי לפני התאונה ויכולת השתכרות העתידית אם התאונה לא הייתה מתרחשת